Vacation, familie weerzien, New York!

Helloooo Dutchies,

Allereerst, applaus voor de -waarschijnlijk weinige- lezers die nog steeds mijn blog trouw bijhouden. Het spijt me dat ik er de afgelopen maanden niks op heb gezet. Het is nu alweer mijn laatste weekje, dus ik zal jullie een zo kort mogelijke samenvatting geven van de afgelopen maanden.

De laatste schoolweken waren super leuk. Het voelde voor mij niet eens meer als school, maar gewoon leuke daagjes weg. Ik heb een super groot en mooi jaarboek gekregen met allerlei foto's en verhaaltjes van afgelopen jaar, met onder andere mij erin. Verder stelden de laatste schooldagen niks meer voor. We moesten wat examens maken maar die heb ik bijna allemaal geskipt, want zelfs de leraren zeiden dat het niks uit maakte of ik het nou wel of niet zou maken. Ik heb afscheid genomen van de school, leraren en mensen waar ik buiten school nooit bij ben. De laatste schooldag begon ik steeds meer de beseffen dat mijn avontuur echt bijna afgelopen is. We hebben nog een senior picknick gehad en ik ben naar wat gezellige typische Amerikaanse huisfeestjes geweest. Ook een erg goede ervaring ;)

Een week nadat school was afgelopen was het Graduation, oftewel diploma uitreiking, voor de laatstejaars. Het was in een basketbal zaal op een universiteit hier in de buurt. Net als in films hadden ze allemaal caps and gown aan en werden de caps aan het einde in de lucht gegooid, ouders waren aan het huilen, de Valedictorian gaf een speech en toen het klaar was ging iedereen naar buiten om cadeautjes te ontvangen en foto's te maken.
Een week later heb ik mijn afscheidsfeestje gehad samen met Josi, de german exchange. We hadden een groot kampvuur bij mij in de tuin met alles erop en eraan. Er waren ongeveer 40/50 mensen en het was erg gezellig. Het voelde nog niet echt als een afscheid, want op dat moment had ik nog langer dan een maand in Amerika.

Een paar weken geleden ben ik met mijn gastzus en gastouders op vakantie geweest naar Virginia. We zaten in Williamsburg, een plek met heel veel (onder andere Nederlandse) geschiedenis. Het was echt super mooi daar en we hadden een gratis gids voor twee weken, aangezien we bij onze oom logeerden die een Vietnam veteran en historican is. We zijn naar Bush gardens geweest (een pretpark), Virginia Beach en hebben heel veel rondgekeken in de omgeving van Williamsburg. Het was een super vakantie!

En dan 24 juni was het dan zover, MAMA EN JILDOU KWAMEN!!! Op de een of andere manier was ik hartstikke zenuwachtig om ze te zien, maar ik had er ook enorm veel zin in. Een vriendin van me, Amber, verraste me door een WELCOME TO THE USA sign voor mijn moeder en Jildou te maken. Mijn gastouders en ik reden naar het vliegveld en daar zag ik mijn moeder dan staan. Heel onwerkelijk. Ik schreeuwde haar naam en we kwamen naar elkaar toe rennen. Het was erg emotioneel maar heel geweldig! Jildou was even verdwenen, maar die kwam een paar minuten op dezelfde manier naar me toe rennen. Het was wel even wennen hoor, want 2 ouders in huis vond ik eigenlijk wel genoeg. Het was soms even lastig om alles te vertalen en om te bedenken aan wie ik toestemming moest vragen, maar dat wende wel na een paar dagen. We hebben ze mijn school laten zien, we zijn naar Nashville geweest, hebben lekker gezwommen bij mijn tante (het was namelijk over de 40 graden) en zijn lekker in Clarksville rond gaan kijken en een middagje bij TJ en zijn moeder geweest. Ook zijn we een dag naar Chattanooga geweest. We zijn naar een van de grootste aquariums van Amerika geweest, en zijn een berg opgeklommen waar je 7 staten vanaf 1 punt kon bekijken. Het was erg gezellig! Maandag 2 juli zijn we met zijn allen uit geweest voor ontbijt, en toen vertrok ons volgende vliegtuig naar:

NEW YORK!!!!

Tussendoortje: sorry voor mijn slechte overgangen, spelling en blog. Ik flans gewoon snel even iets in elkaar.. Oke, verder met mijn verslag.

NEW YORK!!! Wauw, wat een ervaring. Mijn gastouders brachten ons naar het vliegveld in Nashville voor onze vlucht naar JFK, New York. Ik kreeg de eerste kriebels al toen ik de gele taxi buiten zag wachten voor ons. We werden naar ons appartement gebracht in midtown Manhattan, een paar meter vanaf the Empire State Building. We hebben maar 4 daagjes van New York kunnen genieten, maar die daagjes zou ik voor niks willen inruilen.
De eerste avond zijn we naar de meest beroemde straat geweest, the Time Square. We keken onze ogen uit! Er waren zoveel winkels, reclameborden en mensen. En dat op een gewone maandag. We hebben veel leuke winkels gezien zoals de grote M&M store, de Disney winkel, het Hardrock Café en nog veel meer. De prijzen om te eten zijn hier helaas het dubbele van Clarksville, maar de locatie is natuurlijk ook dubbel zo leuk!
De dag daarna zijn we naar Downtown New York geweest. We hebben de Ground Zero bekeken (from 9/11 and the twintowers) en hebben een boot genomen om the Statue of Liberty te bekijken. Beide echt indrukwekkend om in het echt te bekijken, en dan met name de Ground Zero. Helaas was het museum dicht, dus we hebben in 35 graden moeten wachten om alleen maar 2 monumenten te zien.. We zijn ook in China town geweest (ja, met een hele hoop chinezen) en in de buurt SOHO, waar alles boven je budget ligt. Shorts voor 100 dollar, een jas voor 25000 dollar (ik maak geen grapje).
The 4th of July, Independence day, hebben wij ook gevierd in New York. Overdag stelde het eigenlijk weinig voor, maar ‘s avonds waren er veel mensen en veel vuurwerk. Helaas hebben wij daar niet heel veel van kunnen zien, want we zijn die avond naar Cirque du Soleil geweest (wat ook zeker niet verkeerd is!) .
De overige dagen zijn we naar Uptown geweest, aan de oost en west kant en in Central parc. Eigenlijk voelde het alsof je alles al wat kende, omdat je zoveel in films hebt gezien. Upper west is denk ik mijn favoriete gedeelte van New York. Er zijn veel winkels, dure en normale, en er zijn niet zoveel toeristen als op de Time Square. We zijn daar lekker gaan winkelen en hebben wat knappe modellen gespot die halfnaakt voor een winkel staan te poseren. Weer wat leuke foto's erbij ;).

Ik kan nog uren doorgaan over New York, maar helaas is dit mijn laatste dagje in Clarksville.. Morgen vertrekt mijn vliegtuig vanuit Nashville rond 12:30. Ik kom rond een 16:00 in New York aan en moet daar 2 uurtjes wachten voor mijn vliegtuig naar Amsterdam. Donderdag rond half 8 kom ik aan op schiphol. Ik ben hartstikke blij dat ik EINDELIJK weer naar huis ga, maar tegelijkertijd ook erg verdrietig dat ik iedereen hier moet achterlaten.. Woensdag, wanneer ik op het vliegveld in New York moet wachten, upload ik denk ik mijn volgende blogje. De foto's komen zo snel mogelijk!

Tot snel! Wat heerlijk om dat eindelijk te kunnen zeggen :)

Liefs Elbrich

Reacties

Reacties

Piet Boelens

Een heel verhaal in een nutshell Ellebel! Prima toch? Nou we zien erg naar je 'coming home' uit hoor! styraks even skype en 'on'werkelijk: morgen ga je al op weg naar huis:
ook vanaf deze plaats: héle goede reis en sterkte bij het afscheid! Zie je op Schiphol! xxxxxxxxxxxxxxxx

Mynke

De foto's van Jildou bekekene en jouw blog gelezen. 'k Ben weer helemaal bij. Fijn om je straks weer te zien. Een goeie reis naar huis!! Groetjes en tút Mynke

hes

Yaaaayy, dat wordt knuffelen!! geef TJ ook een dikke knuf van mij, past ie niet in je toilettas ofzo? ;)

Annet

Hey lieve ellebel,

Sterkte met afscheid nemen, zal wel niet meevallen. Een hele goede reis en mooi op tijd om volgende week dinsdag nog een training mee te pikken. De laatste van het seizoen. Dikke tût

Petra Anna

Wauw Elbrich! Fijn dat je zoveel hebt genoten! Ook met je moeder en je zus! Super..Hoop dat je a.s. dinsdag veel te vertellen hebt!!

Myrna

He meis, ik kwam toevallig op je blog terecht omdat ik aan het kijken was welke blog in ga gebruiken volgend jaar (want ik ga ook haha). En op een saaie dag, heb ik ineens heel je blog zitten lezen haha! Het is echt fantastisch om je verhalen te lezen. Ik hoop dat je weer een beetje gewend bent aan Nederland :-) x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!