HAPPY NEWYEAR!!!!!!!

Kerst lichtjes, eten, kerst muziek, meer eten, gezelligheid, nog meer eten, cadeautjes, beseffen dat je teveel hebt gegeten en dan toch maar diëten, oftewel: DECEMBER IN AMERIKA! Tot nu toe de leukste maand die ik hier heb gehad.

De dagen na Thanksgiving and Black Friday, wat eind november is, begint iedereen al met kerstversiering. Een kerstboom opzetten is hier erg speciaal. Mijn opa kwam speciaal naar ons huis om de eerste kerstbal erin te hangen. We zaten met z'n allen bij de openhaard chocolade melk te drinken, met op de achtergrond kerstmuziekjes. Alles, maar dan ook ALLES is versierd. De huizen, de winkelcentra, restaurantjes en scholen. Mijn ogen zijn inmiddels al overspannen van alle kerstversiering. In Nederland ben ik meer gewend aan de ‘neutrale' kerstversiering, terwijl ik hier overal gekleurde knipperlichtjes zie. Heerlijk Amerikaans! Als ik ze hier over onze moderne, grijze kerstspiraal/boom in Nederland vertel gaat dat denk ik echt harten breken. Net zoals wanneer ik vertel dat wij een stap-3-daagse hebben met kerst, en dus niet de hele dagen met onze familie doorbrengen. Hier probeert de hele familie bij elkaar te komen om kerst samen te vieren. Iedereen koopt cadeautjes voor elkaar en legt het onder de kerstboom tot kerstmis. Naast kerstversiering zijn er ook veel activiteiten op school. Secret Santa (hetzelfde idee als lootje trekken met Sinterklaas), christmas party's met food (hetzelfde idee als party's in Nederland, maar dan food in plaats van alcohol and overdag in plaats van 's nachts), ontbijt op school en een vreselijk spel wat we op de mainstream party speelden: Dirty Santa. Dat houdt in dat je een cadeautje meeneemt, nummers trekt en met cadeautjes mag wisselen. De spelregels zijn erg ingewikkeld en heb ik nog steeds niet in de gaten, maar ik weet wel dat het een verschrikkelijk spel is. Ik had de Starbucks card van 15 dollar (als je mij een beetje kent weet je dat dat mijn droomcadeau is), en die werd op het állerlaatste moment ingewisseld door een lelijke sjaal met sokken en chocola.. Ondanks dat spel heb ik een geweldige tijd gehad op school met alle kerstactiviteiten.

Een paar weken geleden ben ik met Mariah en mijn hostparents naar het Opryland hotel geweest. Het is een FABELTASTISCH GEWELDIG GROOT PRACHTIG hotel wat nog tien keer zo mooi wordt versierd tijdens kerst. Er zijn 5 grote ruimtes dat een beetje het op de binnenkant van centerparks lijkt. Er zijn heel veel winkels, restaurantjes en allerlei andere activiteiten in het hotel. Je kunt zelf bootje varen. Ja, in het hotel. Typisch Amerikaans als je het mij vraagt.
Mijn hostparents, Mariah en ik zijn de dagen voor kerst naar Gatlinburg geweest. Dat is een populaire vakantieplek in de bergen in Tennessee. We hadden een suite met een huiskamer, keuken, slaapkamers met badkamer en een (THANK GOD) bad. De eerste keer na 5 maanden dat ik een bad heb genomen. Daar was ik wel even aan toe.
De eerste avond hebben we gegeten in het ‘Bubba Gump' restaurant, waar alles is gebaseerd op de film Forrest Gump. Er hangen allemaal foto's en kledingstukken die gebruikt zijn in de film in het restaurant. Ik ging even de foreigner uithangen met ‘OH COOL WE DON'T HAVE ALL THAT STUFF!!' en heb een menu kaart mee naar huis gekregen. Ze gingen ons allemaal vragen stellen over de film. Een van de meest gezellige restaurantjes waar ik ooit heb gegeten!
De dag daarna zijn we naar het Titanic museum geweest. We werden ontvangen door zogenaamde ‘dienstmeisjes' en kregen een Boardpass met een persoon erop die ook echt aan boord was. Ik reisde tweede klas en heb het overleefd, jeeej! Er waren ruimtes die precies op de ruimtes in de titanic leken, vooral de trap. In de film is die groter gemaakt, omdat de mensen langer waren. Er was ook een ruimte waar het allemaal ijs was en waar je kon voelen hoe koud het water was. Echt de moeite waard.
De rest van de dag hebben we in Gatlinburg gewinkeld, beren gevoed, oldpictures laten maken en natuurlijk gegeten. 's Avonds zijn we naar de Dixie Stampede van Dolly Parton geweest. Het is een show met vooral paarden en acrobaten, waarbij je ondertussen aan het eten bent met heel veel andere mensen. Dolly Parton was er natuurlijk zelf niet, maar ze laten wel een filmpje afspelen met haar waardoor het leek alsof ze er echt was. Als hoofdgerecht kregen we kip (zo'n echte waarbij je ziet dat het een kip is, ieuw), een aardappel en maïs. En alsof dat nog niet erg genoeg was kregen we ook nog eens geen bestek, want het was ‘fingerfood'. Typisch Amerikaans weer.
De laatste dag gingen we naar een plek waarbij je stenen kan zoeken. Mariah en ik hadden onze birthstone van oktober gevonden, T. Van de buitenkant was het zwart, maar aan de binnenkant is het groen en roze. We hebben hier twee ringen van laten maken, als teken van ‘zusjes' haha. Het is een hele mooie goud met roze ring geworden, te vinden tussen mijn foto's.
Daarna wilden we naar het up-side-down huis gaan waar alles op de kop is. Je moet veel klimmen en er zijn veel achtbanen in, echt super leuk. Jammer genoeg was ik de laatste dag te ziek om dat te doen, maar hopelijk lukt dat aan het eind van het jaar nog eens.

Kerst is hier jammer genoeg maar 1 dag, 25 december. Het was wel een geweldige dag! We werden wakker gemaakt rond een uur of 8 in de morning. Eerst gingen we kijken wat in onze ‘stocking' zat. Ik had kool (als zout met sinterklaas), maar gelukkig ook veel cadeautjes. Parfum, snoepjes, handschoenen, sloffen, en bodylotion spul. Daarna gingen we de cadeautjes onder de kerstboom uitpakken. Ik heb een basketball jersey gekregen die ik altijd wilde, een stijltang, kleren, pyjama, sieraden, ruikspul en nog veel meer kleinigheidjes. Mijn uncle uit Virginia (Nederlandse afkomst) heeft me veel geld gegeven, een enorme kaart van Nederland met allemaal grappige dingen erop, sieraden en een box met hagelslag, speculaas, een chocolade letter, en boterkoeken. Echt super lief! Tijdens het uitpakken van de cadeautjes werd er natuurlijk chocolademelk en koffie gedronken. Toen we klaar waren gingen we ons klaarmaken voor de derde cadeau ronde bij mijn oma. Er kwam allemaal familie en we hebben met ons allen gegeten. Ik heb een trui van het restaurant Forrest Gump gekregen, erg leuk. Na een gezellige avond zijn we weer naar huis gegaan. We hebben méér chocolade melk gedronken bij de open haard en daarna gingen we naar bed. Na die geweldige dag was dat wel even een afknapper moet ik zeggen. Het was niet echt geweldig om in bed te liggen met in je achterhoofd weten dat iedereen in Nederland lekker aan het feestvieren is en nog een kerstdag heeft.. Al met al, kerst in Amerika was geweldig! Het is heel groots allemaal en ik zou het liefst elk jaar terug gaan voor kerst! Behalve 's avonds..

Verder gaat alles prima. Op school heb ik examens gehad, wat overigens niks voorstelde. Bij sommige vakken kun je gewoon je aantekeningen gebruiken, en Duits was weer om te huilen. Te makkelijk. Ik heb dan ook een 100 gehaald, het hoogste. Er was een vraag: What is ‘Deutschland'? A: Italy. B:Spain. C:Germany. D:USA. En dan nog mensen die een onvoldoende halen.. Na de kerstvakantie wordt mijn ACT class veranderd naar US Government. Eindelijk een klein beetje variatie in mijn schema, want school begon saai te worden. Wel heb ik mijn eerste beschamende ‘high school moment' gehad. Ik liep door de drukke hallway met mijn map (waar de papieren van alle kanten uitsteken) en werd aangeduwd door een meisje. Ra ra what happend, alle papieren vlogen door de lucht, werden verscheurd en lagen door de hele hallway.. Gelukkig was er een niet verkeerde jongen die me hielp alles op te rapen.
Ik ben nog steeds druk bezig met cheerleaden. Het is wel een stuk minder leuk dan cheerleading competitie, maar ik vermaak me nog steeds. Op deze site is een film te vinden van cheerleading, toen we State Champions zijn geworden:
http://www.tssaanetwork.com/events/23685
Onze routine is op 2:32. Onze prijsuitreiking is op 3:31.

Een paar weken geleden hadden we weer een schoolfeest, het winterbal. Van tevoren moest ik een wedstrijd cheeren, dus we moesten ons klaarmaken in de lockerroom. Ik ging met de cheerleaders, voornamelijk donkere meisjes, naar het feest. Op de een of andere manier staan de donkere mensen aan de ene kant, en de blanke mensen aan de andere kant. Ik stond dus aan de ‘donkere' kant, waardoor de ‘blanke' kant mij vreemd aan keek. Ik vond het ongemakkelijk om daar te blijven staan, maar ik wilde ook niet naar de ‘blanke' kant overlopen, dus toen ben ik maar naar de WC gevlucht. Het blijft raar dat zwart en wit zo gescheiden is hier.
Dan nog iets raars over Amerika. De scholen hier kunnen een subsidie ontvangen voor de lunch die ze in de kantine serveren, mits het een bepaalde hoeveelheid aan groenten bevat. Amerika en groenten is niet een erg goeie combinatie, en al helemaal niet op High schools. Laten ze daar nou een goede oplossing voor hebben. De regering heeft namelijk besloten om pizza in de categorie ‘groente' te plaatsen door een extra schepje tomatensaus erboven op te gooien. Het zou me niks verbazen als chocolade over een paar jaar als fruit worden gezien. En dan vragen Amerikanen zich af waarom ze zo dik zijn?!
Zelf ben ik ook al wat aangekomen, maar er is ook alweer iets af. Gelukkig heb ik niet eens de mogelijkheid om veel aan te komen, aangezien de cheerleading coach er erg op let. Laatst was ik met mijn hostmom in de mall. Ik had de hele week super gezond gegeten en beloonde mezelf en mijn hostmom op een ijsco die je zelf kan maken, met alles erop wat je maar wilt. Ik had een vanille chocolade ijs met alle snoepjes die je maar kan verzinnen, en wie loopt er achter me? Juist, mijn coach. Ik probeerde nog een aardbei eruit te pakken en te proberen alsof ik een fruitbakje had, maar toen ik ‘ICEBERRY' op mijn bakje zag staan wist ik dat het zinloos was.. Ik kreeg de week erop dan ook een preek.
Sinterklaas is hier ook nog even langsgekomen. Ik heb mijn schoentje gezet en een paar kleinigheidjes erin gekregen. De Amerikaanse sinterklaas heeft het hele gebeuren met zout een beetje verkeerd begrepen, want in plaats van een potje zout was er een laagje zout in mijn schoen gestrooid...

Al met al heb ik het nog steeds enorm naar mijn zin. Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen en heb het gevoel dat het alleen maar leuker begin te worden. Mijn foreign excuus werkt nog steeds prima. Ik heb een paar weken geleden 25 dollar discount gekregen bij een winkel omdat ik deed alsof ik het niet begreep, en iedereen medelijden met me had.
Geen oliebollen, champagne, stappen tot in de vroege morgen en kater voor mij. Dit wordt een oud en nieuw met kinderchampagne en veel vet eten. Amerika is inmiddels echt als een tweede thuis gaan voelen, en mijn gastgezin als een tweede familie. Dat neemt niet weg dat ik op dit moment graag thuis zou willen zijn..

Bedankt papa en mama, want zonder jullie zou ik hier niet de tijd van mijn leven hebben. En bedankt lieve familie en vrienden die vaak laten weten dat ze me nog niet vergeten zijn! Ik wens jullie een geweldige avond en nacht, en natuurlijk een HAPPY NEWYEAR!!!

Liefs Elbrich

Reacties

Reacties

Hedwich

Dikke kus van Hedwich, Steef en Remko! Ik mis je!

Sylke

Super leuk om weer 's een blog van je te lezen! Top dat je het er nog steeds naar je zin hebt. En zo te horen blijft dat ook nog wel zo! We missen je met turnen en springen, je gezelligheid en natuurlijk je talenten ;) Happy New Year El. kus

Ina Varkevisser

Hey Elbrich, ik geniet elke keer weer van je verhalen; je schrijft zo beeldend. Fantastisch! Blijven doen, hoor. Deed Dave dit ook maar. Gelukkig heeft hij FB.(maar dat haalt het natuurlijk niet bij jouw stories) Geniet maar van de resterende tijd; time flies by! Groetjes van Dave's moeder.

wilma van der veen

hoi elbrich, wat geniet ik steeds van jou mooie verhalen. volgens mij ligt er een toekomst voor jou open als journalist of schrijfster. Je kunt het zo prachtig vertellen ! nog een heel mooi half jaar gewenst in the USA en happy new year ! groetjes wilma

Loes

Hey Elbrich leuk om je blog update weer even te lezen, geniet ervan daar! Schrale troost misschien maar club Q was nou ook niet echt de bom ofzo met kerst hahaha Xx

Mynke

Hé Elbrich. 'k Ben weer helemaal bij. Wat een leuke verhalen over kerst. Als ik zo lees over school, moet in Nederland wel wat meer gebeuren aan prestaties. Hier op de basisschool is het ploeteren om de leerlingen genoeg voldoendes te laten halen; anders ben je zo een zwakke school. Fijn dat je zo geniet van je tijd daar. Heel veel plezier en nog een gelukkig 2012 toegewenst!!

Hes

Heej El,

mooi om je verhalen te lezen. Dat verhaal van die coach die je een preek geeft, doet me denken aan turnen vroeger :)
Geniet maar lekker en we skypen binnenkort weer.
Enjoy 2012!!!
Dikke knuffel van ons oet Grunn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!