Cheerleading competition team!

Hellooooo,

Afgelopen week heb ik eindelijk mijn try outs voor cheerleading competition en pom squad gehad. Deze week kwamen de coaches erachter dat ik toch niet beide kon doen, dus moest ik kiezen. Bij pom squad heb je voornamelijk dans, en bij cheerleaden dans, stunts en turndingen. De keuze was voor mij snel gemaakt, cheerleading competition. Dit is dus niet het aanmoedigen van footballplayers en basketballplayers, maar zelf competities doen.
We zitten in een team met 4 jongens (misschien komen er nog 2 bij) en 12 meisjes. Samen met nog iemand ben ik het enige blanke meisje. We hebben een erg fanatiek en leuk team met als doel de Florida competitie. Dit proberen ze elk jaar, maar is helaas nog nooit gelukt. Het is moeilijk om uit te leggen wat we allemaal doen, omdat het heel anders is dan turnen en acro in Nederland. We doen veel spreidhoeksprongen, hoeksprongen en flikflakken. De stukjes dans worden heel strak gedaan en je moet constant blij kijken en gekke bekken trekken. Geloof me, dat is moeilijk om tegelijkertijd te doen. Bij de ‘acro' stunts ben ik een base, wat inhoudt dat ik de meisjes de lucht in moet gooien. De coach vertelde dat ik geen flyer hoefde te zijn, dus mijn dag kon niet meer stuk! Een dag later zei ze dat ze me misschien ook eens als flyer wil proberen.. Hopelijk vergeet ze het. Cheerleaden is moeilijker dan dat het eruit ziet. Het is een zware sport en er wordt erg hard getraind. Ik heb al weet ik hoe veel blauwe plekken en schrammen omdat iedereen de hele tijd op je valt.
De cheerleader groep is geweldig! Ze zijn allemaal erg nieuwsgierig en stellen de meest belachelijke vragen. Ik probeer ze nog steeds duidelijk te maken dat we gewoon in dezelfde wereld leven, dezelfde muziek luisteren, dezelfde films kijken etc.

‘'You are from the Netherlands? You said you're from Holland!''
‘'Do you have internet in Holland?''
‘'Do you have animals in Holland?''
‘'Do you eat animals in Holland?''
‘'I want to see how you spell your name! .......... Huh, that are the same letters as here!''
‘'You're from Holland? Does that make you Hollandisch?''
‘'What's Holland?''

Deze week op school ging het alarm en moesten we ons allemaal verstoppen in het lokaal. Elk lokaal heeft een beetje zijn eigen ‘goede' (onder een tafel zitten met z'n allen) verstopplekken voor als er een vreemdeling met een geweer in school komt. Mij werd wijsgemaakt dat het geen oefening was maar echt, dus ik zat daar met een hartslag van 10 keer per seconde verstopt onder de tafel..

Vandaag komt Mariah twee daagjes terug van college! Morgen ben ik een dagje vrij in verband met Labourday. Geen enkele klasgenoot weet wat het is, maar ze weten dat het een vrije dag is dus ik heb lekker lang weekend. Maandag ga ik met Josi (german girl) en Kary (vriendin van school) een dagje winkelen. We moeten namelijk een dress kopen voor homecoming!
Gister heb ik weer iets nieuws geleerd op het gebied van schieten. Er word dan iets in de lucht gegooid en je moet dan proberen om daarop te schieten. Het is een oefening voor als je vogels wilt schieten. Zolang het geen echte dieren zijn vind ik het goed!

Succes iedereen die zegt dat ze het zo zwaar hebben omdat ze morgen weer naar school moeten (ik ga al 3 week naar school). Ik denk aan jullie! ;)

Liefs, Elbrich

Reacties

Reacties

Jildou

hahahaa belachelijk die vragen van je teamgenootjes. Maar ik ben zooo blij voor je dat je in het team zit!! ik verwacht binnenkort wel even een filmpje van training :) Shopse morgen and enjoy your free day! we skypen volgende week wel ff! xxxx

Hedwich

Hee! Misschien kan je dan volgend jaar meedoen aan so you think you can dance ;)

Sylke

Hahaha die vragen!
Maar super leuk allemaal dat je dat mag doen, geniet ervan! En laat ze maar even zien hoe goed we hier in Nederland kunnen acroën en turnen! Haha
Xx

imbert

'I want to see how you spell your name! .......... Huh, that are the same letters as here!''

whahaha

Tjalling

Je moet ook iets leren van je uitwisseling, dus bij deze:

Labor Day is een feestdag in de Verenigde Staten en Canada, gehouden op de eerste maandag in september, ter ere van arbeiders. De eerste vieringen zijn terug te voeren op een parade die op 5 september 1882 in New York City werd gehouden door de Knights of Labor vakbond. Sinds 1887 is het een jaarlijks terugkerende feestdag.
Het Labor Day-weekend wordt gezien als het einde van het zomerseizoen, in de Verenigde Staten worden na deze dag geen witte broeken meer gedragen.

Zo leer je nog eens wat

marieke speelman

wat cool dat jij een cheerleader bent

Yvonne

oooeh wat leeuk dat je in het team zit ..
klinkt heeel leuk dat cheerleaden en alles daar eigelijk wel =) maak er een hele leuke tijd van daar Elbrich !
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!